2011. november 1.

Arcápolás - ahogy én csinálom



Néha megjön a kedvem egy kisebb itthoni "kozmetikai kezeléshez", de többnyire csak a szokásos, egyszerű napi rutint követem. Most mindenesetre leírom mindkettőt.

Elöljáróban megemlítem, hogy szörnyen száraz (zsírhiányos és vízhiányos is egyben) a bőröm és ennek megfelelően minden termékből igyekszem olyat választani, amely száraz vagy extra száraz bőrre ajánlott.

Azon kívül, hogy lemosom az arcom nincs szükségem gőzölésre, nyomkodásra, nincsenek mitesszereim, pattanásaim. Kozmetikusnál életemben csak néhány alkalommal jártam, de ők is azt mondták, nincs szükségem a sokak által utált arctisztításra. Juhé! Minden rosszban van valami jó! :) Nem vagyok pattanásos, ellenben a bőröm sokkal előbb ráncosodik, mint az indokolt lenne. Senki sem tökéletes...

Arcápolási rutin

1. Tisztítás
Reggel a fürdőben - még kissé kómás állapotban - leöblítem hideg vízzel az arcom, ami felfrissít és jótékony hatással van a duzzadt szemekre is (ha épp nem aludtam ki magam az éjjel).

Ezután törölközővel kicsit végigdörzsölöm az arcbőröm, ami még selymesebbé, frissebbé varázsolja az arcom.

2. Hidratálás

A megtisztított és ilyenkor erősen húzódó, feszülő arcbőrömet bekenem nappali hidratálóval (Nivea Q10 Plus ránctalanító krém).

Napközben nincs sok teendőm, legfeljebb, ha van rajtam smink, akkor esetleg egyszer megnézem, nem kenődött-e el (szemhéjpúder, szemceruza...) és ha kell, megigazítom.

3. Esti sminkeltávolítás

Amint hazaérek, lemosom a sminket (olívaolajjal), nekem így sokkal komfortosabb érzés.

4. Éjszakai táplálás

Lefekvés előtt száraz bőrre való, krémes arclemosóval (Nivea) tisztítom meg az arcbőröm és éjszakára tápláló krémet használok (Nivea).

Időnként...:

Hetente-kéthetene vagy ahogy épp rámtör, leradírozom az arcbőröm (mint már korábban említettem, Balea radírozós tusfürdővel...), majd ha van éppen valami pakolásom, akkor azt felkenem úgy 15-20 percre. Ez általában valami tasakos, kis kiszerelésű maszk (Balea) vagy az Avon Planet Spa olívás pakolása. Leöblítés után a szokásos nappali hidratáló krémemet használom.


0 megjegyzés:

Megjegyzés küldése