2012. január 17.

Vaddisznó hajkefe :)



Lehetne a bejegyzés akár napi cuki is... :D Most épp nem erről van szó, hanem tudatom mindenkivel, hogy vettem egy valódi vaddisznó sörtéből készült hajkefét! Lássuk, mit is tud...

A vaddisznó szerintem felnőtt korában is aranyos, mondjuk persze csak jó messziről. Hatalmasra tudnak nőni, volt szerencsém találkozni velük több alkalommal is a budai erdőkben, félelmetesek. Mondjuk félnek az embertől, eszük ágában nincs bántani senkit, de a termetük mégis csak tekintélyt parancsoló. Na és a szőrzetük... :D Erről lesz most szó...


A természetes sörtéből készült hajkefék viszonylag kevés helyen és meglehetősen drágán kaphatóak. A drogériák polcain többnyire csak a műanyag vagy a fa hajkeféket találhatjuk meg, én is ilyet használtam egészen mostanáig. Nem mondom, hogy csodát várok attól, hogy kefét váltok, de azért a natúr sörtének van néhány jó tulajdonsága, amelyekre kíváncsi vagyok:
  • a természetes alapanyagnak köszönhetően a hajtöveknél található felesleges zsírt és egyéb szennyeződéseket összegyűjti, eltávolítja a hajunkból
  • a természetes, normális mennyiségben termelődő faggyút szépen, kíméletesen oszlatja el a hajon egészen a hajvégekig
  • fésülködés közben óvja a fejbőrt, míg pl. a korábbi kefémnek fém sörtéi voltak, a végükön kis műanyag "gömbbel", amelyek idővel szépen leestek és a fém sörte érezhetően sértette a fejbőröm, bármennyire is óvatosan használtam
  • a masszírozó hatás serkenti a vérkeringést, amely elősegíti a hajhagymák jobb tápanyagellátását, közvetve tehát a kefe szerepet játszik a szép, egészséges hajszálak növesztésében :)
  • használata közben és után nem fog elektromosan feltöltődni a haj, ami nálam gyakori jelenség, ha műagyag kefével fésülködöm

És mikor, mire NEM célszerű használni:
  • hajmosás után, a vizes hajat inkább ritka fogú szarufésűvel vagy olyan kefével bontsuk ki és úgy szárítsuk meg a nedves hajszálak védelme érdekében. Ma már megszáradt a hajunk, jöhet a sörte kefe!
Néhány tanács a választáshoz:
  • a sörték erőssége: a puha változat kifejezetten babáknak, gyerekeknek és azoknak készült, akiknek nagyon kevés, vékony szálú haja van. A közepes erősségű a felnőtteknek, normál hajra, átlagos használatra ajánlott, míg az erős a nagy mennyiségű hajtömeghez javasolt. Elképzelhető, hogy erős szálú, sok hajhoz veszünk egy erős kefét, de egy puhát is és az utóbbival csak frizuránk a felületét ápoljuk. Általában minél rövidebb a kefe sörtéje, annál erősebb, keményebb.
  • hajkefe mérete, formája: a vékony, téglalap formájú vagy ovális kefék normál hajmennyiséghez jók, a széles, majdnem négyzetes változatokkal pedig gyorsabban tudjuk ápolni a sok és/vagy hosszú a hajunkat. A körkefék a formázáshoz, volumen növeléséhez alkalmasak és léteznek kifejezetten mini kefék arra az esetre, ha a kistáskába is szeretnénk magunkkal vinni egy röfis kefét! :D A férfiaknak készített változatok jellemzően rövid nyelűek vagy nyél nélküliek (fogalmam sincs, miért...).
  • hajkefe típusa: az ún. gumiágyas változatoknál a sörték szó szerint egy gumiba ágyazva sorakoznak. Ezeknek a keféknek nehezebb a tisztítása, mivel a fa nyél és a gumi betét közötti kis résben könnyen összegyűlik a kosz, amelynek a kitakarítása nem túl egyszerű. Emiatt a sima változatok (amikor a fa "nyélből" állnak a ki a sörték) talán praktikusabbak. Mivel még az erős sörte sem olyan durva, mint egy hagyományos műanyag vagy fém változat, ne féljünk tőle, nem lesz semmi bajunk a gumiágy nélkül sem!
  • hajkefe színe: a nyél készülhet többféle fából, pl. bükk, körte, dió, ében... Ezek között csak színbeli különbség van, a kefe használatát a fa típusa egyáltalán nem befolyásolja. Tehát válasszon mindenki kedvére valót vagy olyat, ami passzol a fürdőszoba színeihez! :D A sörték lehetnek egészen sötétek (majdnem feketék), de van kissé világosabb (szürkés árnyalat is).
Tisztítás

Pont amiatt, mert klasszul összegyűjti a hajunkból a zsírt és a koszt, rendszeresen ajánlott tisztítani a kefét. Első körben szárazon tisztítsuk ki, szedjük ki belőle a hajszálakat és egyéb szennyeződéseket, majd fésüljük át a sörtéket (ehhez ha jól tudom, van külön tisztító kefe).

A faggyú eltávolítása céljából időnként mossuk is ki a kefét. A mosás előtt az előbb leírt módon takarítsuk meg szárazon, amennyire csak lehet, majd langyos, szappanos vízzel mossuk át a sörtéket. Használat előtt hagyjuk magától teljesen megszáradni.

A fenti információk nagy részét az Ecsetbolt munkatársának köszönhetem, a többit én magam szedtem össze a netről. (Megjegyzem, a boltban sminkecsetek sokasága is kapható!!!)

Végezetül: én milyen kefét vettem? Máris mutatom:

forrás: Ecsetbolt

Közepes erősségű, vékony téglalap formájú kefe diófa nyéllel. Az ára 2.450.- Ft volt, ami a neten található 10 ezres változatokhoz képest kifejezetten baráti! Hogy vajon a jótékony hatását mennyi idő után lehet érzékelni vagy lehet-e egyáltalán, még nem tudom, de egyelőre bizakodom. Gondoltam, egy próbát megér, ha már így is, úgy is kefét kell cserélnem.

Nektek van már röfis kefétek? :) Ha igen, hogy vált be, szeretitek?

8 megjegyzés:

nekem (még) nincs,de már régóta szeretnék :) a picik pedig tök cukik :D

Szerintem is! ;) Először a fő képhez a "nagy disznósat" akartam, de megláttam ezeket a cukikat... :)

én is szeretem, de nehéz takarítani.

Hát, a fenti módszert még ugye nem próbáltam, de előre nem tűnt olyan szörnyűnek. Mondjuk én a szimpla hajkefét is utálom takarítani. :P

Szia!

Én is épp az Ecsetboltban vettem meg első sörte kefémet, de sajnos nem válik be.
Gumiágyasat vettem, és nem tudom, hogy ezért, vagy mert esetleg mégsem 100% sörte, hanem műanyag is, de rettentően feltölti a hajam, össze-vissza száll nagyon kellemetlenné téve a fésülést. A másik, hogy a fejtetőmön lelapítja fésülésnél a hajam. Ez is vagy a töltés miatt van, vagy mert esetleg nem tudnak a sörték a hajszálak közé hatolni, nem tudom...
Kapóra jön, hogy a tied nem gumiágyas, neked feltölti a hajadat?
Ilyen az enyém: http://ecsetbolt.hu/termek.php?cikk=view&sr=740&mi=70&meddig=20&gy1=25&keres=

Annapanna:

Az enyém ugye nem gumiágyas, hanem sima fa. Ma reggel mostam hajat és (szárazon) utána már fésülködtem vele, de semmi feltöltődést nem tapasztaltam.

Igen, azt én is észrevettem, hogy a fejtetőmön lelapítja a hajam, de ezt szerintem ki lehet küszöbölni azzal, hogy előre hajtott fejjel fésülöm át a hajam. :) Utána meg épp csak átsimítom, hogy ne lapuljon le annyira.

Sziasztok!

Én is ma vettem az ecsetboltban nem gumiágyas változatot, ezt: http://www.ecsetbolt.hu/termek.php?cikk=view&sr=93&mi=70&meddig=20&gy1=25&keres=
Első próbálkozásra engem is megijesztett, mert szállt tőle a hajam, teljesen elektromos lett...Majd rájöttem hogy előre hajtott fejjel pár percig fésülöm, utána a végeredmény gyönyörű. Dúsabbnak is tűnik, és nagyon selymes :)

Én korábban nem ismertem az ilyen keféket, de a lányom göndör hajához szükségessé vált. És hihetetlen, milyen könnyedén lehet vele kibontani a göndör haja! Azóta én is ezt használom :)
Előtte szegénynek kínkeserves volt a fésülése, de mióta vaddisznó sörtés kefénk van, pillanatok alatt túl is vagyunk rajta :)

És még egy dolog: desztillált vízebe tettem jópár csepp illóolajat (levendulát), és azzal fújom át neki a hajt fésülés előtt. (kiöblítést nem igénylő balzsam helyett :))

Megjegyzés küldése