2012. március 18.

Tavaszi lábápolás - közeleg a szandálszezon


Még nincs itt az igazi szandálos idő, de hamarosan előkerülnek a nyitott cipellők és bizony ezzel együtt a lábunk is! :) Ne hagyd az utolsó pillanatra a készülődést!
Az egész télen harisnyába, vastag zokniba és csizmába rejtett lábunkat most helyre kell hozni, hogy büszkén viselhessük a szebbnél szebb cipőinket! :) Itt az ideje tehát egy teljes generálnak, már ami a futóműveket illeti. Mire is gondolok?
  • szőrtelenítés
  • bőrápolás
  • hidratálás
  • lábköröm ápolás
Szerintem érdemes egyszer rászánni egy kis időt és végigcsinálni a "nagyrutint", ezt aztán később szépen szinten lehet tartani a rendszeres ápolással.



Szőrtelenítés
Nincs mese, jönnek a miniszoknyák, rövidnadrágok és végre lekerülnek a vastag, téli harisnyák is. A nejlonharisnyás, harisnya nélküli időszaknak pedig csak sima lábbakkal vághatunk neki.
Mindegy, milyen módszert választasz, a lényeg, hogy ne akkor jusson eszedbe szőrteleníteni, amikor épp indulnod kéne és kiderül, hogy szoknyát akartál felvenni... (Biztos ismered a Teréz anyu film borotválós jelenetét...:DDD )
A borotva gyors, de nem túl hosszantartó az eredménye, az epilátor használata eleinte kissé fájdalmas tud lenni, a szakember által végzett gyantázásra pedig rá kell szánni az időt (bejelentkezni, stb.)... Nem részletezném, hogy melyik miért jó vagy nem jó szerintem, mindenkinek a könyökén jön ez már ki. :) A lényeg, hogy a lábad sima legyen a végén!


Bőrápolás
Célszerű nem közvetlenül szőrtelenítés után végezd el a teljes sort, hiszen az igénybe vett bőrnek jobb, ha kicsit hagyod pihenni és valami hűsítő, nyugtató testápolót használsz csak.
Ha tehát megfelel az időpont, akkor először a bőrradírozást javaslom. Lehet bolti radírral vagy olivaolaj-kristálycukor kombinációval, teljesen mindegy. A lényeg, hogy főleg a térd és a sarok bőrét alaposan dolgozd át vele, hogy az elhalt sejteket már itt és most eltávolítsd.
Én a zuhany alatt (vagyis előtt) szoktam a radírozást megejteni. Amikor zuhany vagy fürdés után kellően felpuhult a bőröm, veszem a sarokreszelőt és puhára dolgozom vele a legdurvább részeket a talpamon.



Hidratálás
A bőr felületéről eltávolítottam egyrészt a szőrszálakat, másrészt mindenféle szennyeződést és az elhalt hámsejteket. Jöhet a nedvességpótlás!
Nálam ez kardinális kérdés, mivel évszaktól függetlenül állandóan hámlik a bőröm. Igen, a lábamon is. :( Szóval ilyenkor már alig várom, hogy bekenhessem, mert annyira rossz érzés ilyenkor, fürdés után.
A térdekre és a sarkakra érdemes valami extrát is bevetni, hogy a bőr ott is hosszabban sima és puha maradjon (pl. kókuszolaj, sarokbalzsam...).
Nem csak a lábszáramat kenem be ilyenkor, hanem az egész lábfejemet és természetesen a sarkamat, talpamat is.



Pedikűr
A bőr már sima és puha, jöhetnek a lábkörmök. Először formára alakítom és közben rövidítem a körmöket. Tudom, hogy előbb a körömágy bőrét kellene visszatolni, de nálam erre nincs szükség.:)
Ha van hozzá kedvem, kifestem a lábkörmöket is - mondjuk a kezemen alkalmazott lakkal. Tavasszal pl. korallos, rózsaszínes, narancsos színnel.
Egy fontos dolog: ha lakkozni szeretnél, előtte zsírtalanítsd a köröm felületét! A testápolós, krémes körömre nem tapad a lakk.

Ezután már elég lesz megfelelő időközönként megejteni a szőrtelenítést, majd egy másik napon lábáztatás és sarokreszelés és így tovább. A napi rendszeres hidratálás nem hagyható el, de a többit be lehet osztani, így egyszerre max. 5-10 percet vesz igénybe egy-egy művelet.

Te hogy állsz a lábápolással?

7 megjegyzés:

Hu eszembe juttattad hogy ideje lenne lassan nekiesni a dolgoknak. :D
Muszáj lesz megcsinálni. ^^ Amúgy szépen leírtad ezt a kis lábápolás menetet. :D
By:
http://sorasbeautydream.blogspot.com/

Én télen is odafigyeltem a lábápolásra :$

Sora: Örülök, hogy gondolatébresztő volt ez a bejegyzés! :)

Thündérke: Irigyellek! :))) Olyasmi ez, mint a bikiniszezon előtti hirtelen fogyózás. :) Jó esetben télen sem hízunk el/meg, de ha tudjuk, hogy jön a strandolós időszak, kicsit jobban odafigyelünk. :)

Igen. :D Télen azért én is odafigyeltem a lábamra, de azért nem vittem túlzásba. :D De nyár azért az nyár. :D

Hasznos kis poszt :) Télen is odafigyeltem a lábápolásra, de most több időt kellene rá szánnom :D
A barátom lábát mindig bekenem levendulás lábkrémmel egy jó kis lábfürdő után:$ cserébe ő pedig az enyémet :) így mindketten jól járunk :D
A habkövet annyira nem szeretem, de most már muszáj lesz elővennem a szekrényből:)
Valami jó lábradírt tudsz ajánlani?:)

Külön radírt nem szoktam a lábamra használni, legfeljebb ha van épp radírozós tusfürdőm, akkor azzal bekenem a lábam is. A következő terv a cukor-olaj keverékéből készített házi testradír.
A lábfejemre (sarok, talp) fürdés után a sarokreszelőt használom.

A cukor-olaj praktikát én is kipróbálom majd:) Köszi!:)

Megjegyzés küldése