2012. június 2.

Kefíres lángos


Ma ebédre ilyet készítettem, nagy sikere volt! Közel sem olyan macerás, időigényes és olajos, mint elsőre gondolnád.
Évekig csak a strandokon ettem lángost, el sem tudtam képzelni, hogy otthon bárki is nekiálljon sütni, hiszen büdös, olajos, stb. Meg persze azt sem tudtam, hogyan készül. :) De hát melyik gyereket érdekli, hogyan kell lángost sütni otthon??? :)

Aztán egyszer megkóstoltam a házi készítésű kefíres lángost és isteni volt! Közel sem szív magába annyi olajat, mint általában és frissen igazán nagyon finom. Igaz, ma nincs kimondottan strandidő, de ez nem hátráltatott semmiben. Sőt, olyan hamar elfogytak az elkészített lángosok, hogy nem volt időm lefotózni őket, így a képek most csak illusztrációként szolgálnak. :)


Kefíres lángos hozzávalók:
2,5 dkg (egy fél kocka) friss élesztő
0,75 dl tej
1 ek cukor
2 tojás
50 dkg liszt

sütéshez kb. 2 dl olaj
ízlés szerint fokhagyma+olaj
tejföl
reszelt sajt
lilahagyma...stb.

A tejet felmelegítettem kissé a mikróban, majd belekevertem a cukrot és belemorzsoltam az élesztőt. Hagytam, hogy felfusson (kb. 10 perc). Addig egy keverőtálba ütöttem a tojásokat, belekevertem a lisztet, a sót, majd az élesztős tejet. A masszát kézzel dolgoztam össze. A tészta nagyon ragacsos, nyúlós lesz, de ez ne rémisszen meg senkit. :) A tálat lefedve kb. 1-2 óráig lehet hagyni kelni a tésztát szobahőn, ezalatt szépen feljön. Közvetlenül étkezés előtt kell kisütni, ezért előre lereszeltem a sajtot, elkészítettem az apróra vágott fokhagymával az olajat (a kenéshez), és ezután vettem csak elő a lábost. Érdemes nagy edényt választani a sütéshez, így egyszerre akár 2-3 lángos is sülhet benne. (Persze én itthon kb. feleakkorákat csinálok, mint amilyet a sütödékben kapni.) Az olajat felforrósítottam, majd a kezemre is önttem egy kb. kiskanálnyit az olajból. Száraz kézzel ugyanis reménytelen formázni a tésztát, annyira ragad! Olajos kézzel kb. fél maréknyi tésztát vettem ki, a kezemben megpróbáltam kör alakúra formázni és így betenni sülni. Közepesnél kicsit nagyobb lángon az egyik oldal 1 perc, másik oldal szintén kb. 1 perc és már kész is! Konyhai papírral bélelt tálra szedtem ki, így végképp nem volt olajos. Még melegen érdemes enni!
Jó étvágyat!



Lángos variációk:
  • tejfölös-lilahagymás-sajtos
  • tejfölös-sonkás-sajtos
  • bolognai
  • zöldfűszeres túrókrémes (sovány tehéntúró/juhtúró, tejföl, snidling, petrezselyem, fokhagyma)
Kipróbálnád?

4 megjegyzés:

Nagyon jól néz ki :$ szeretem :$ habár nem mindegyiket, valamelyiktől rosszul vagyok a zsírossága miatt :( ezért szoktunk mi is itthon csinálni:D ( ha éppen nem diétázunk xD ) Na meg van a piacon egy bódé , ahol nagyon finit adnak :$

Thündérke, a piacokon egyszerűen muszáj lángost enni!!! :)

Imádom a lángost, de otthon nem szoktam csinálni, a bódékra hagyom a sütés feladatát ;)

Megjegyzés küldése