2012. október 8.

Zara Black

 Életem első Zara szerzeménye! :)

Miután szabadságon vagyok és nem volt semmi konkrét programom, elmentem nézelődni, és többek között a Zara-ba is bekukkantottam. Azt hiszem, még sosem jártam náluk, de most határozottan tetszett. Mondjuk nem az én pénztárcámnak való a hely, de a stílus nagyon magával ragadó volt.

Szerencsére észre vettem, hogy vannak parfümök is és mivel a korábbi illatom már csak pár alkalomra elegendő, így eleve néznem kellett másikat.

A Zara Black lett a választott. Egy illatról írni? Számomra ez nem túl egyszerű, mivel nem vagyok szakértő. Mindenesetre kissé édeskés, nehezebb illatról van szó, ami eddig eléggé idegen volt tőlem, általában a frissebb, üdébb, virágos illatokat kedvelem, de jön a tél, szerintem nem lesz ez rossz!

Többféle illat is tetszett, ezért csak egy 30 ml-es változatot vettem belőle, ha az elfogy, kipróbálok majd egy másikat, (pl.white jasmine vagy black peony).

A doboz elegáns, fekete, rajta virágos minta. Minimál design. Tetszik. Az üveg téglatest formájú, amivel nincs semmi gond, de a kupakja nem túl szép. Valami kis izgalmat belevihettek volna talán...


30 ml Zara Black EDT - 1.995 Ft

Parfüm 1x1

Tudtad, hogy az EDT felirat jelzi, hogy milyen "tömény" az adott illat? A legtöményebb változat lesz a legdrágább, de így már érthető is.

Az olaj mennyisége termékcsoportonként: 

Parfüm: 16% fölött
EDP (Eau de Parfum): 8-16%
EDT (Eau de Toilette): 4-8%
EDC (Eau de Cologne): 2-5%

Hasznos tanácsok parfümököz:
  • Amikor kipróbálod az adott illatot, jó, ha a kis papírlapon kívül a saját bőrödön is meg tudod szagolni, méghozzá nem csak egyszer, hanem kis idő elteltével többször is. Így szabadulnak fel ugyanis a jellegzetes jegyek és kiderül, illik-e hozzád az illat.
  • A próba során tartsd kellő távolságba az üvegcsét a bőrödtől, hogy a finom, porlasztott szemcsék üljenek a bőrödre, ne pedig egy nagy illatcsepp keletkezzen belőlük.
  • Fontos, hogy a csuklódra fújt parfümöt ne dörzsöld bele a bőrbe, ne dörzsöld össze a két csuklódat, mert az illat összetörhet.
  • A száraz bőrön hamarabb elillan a parfüm, ezért célszerű zuhanyozás/fürdés és testápoló alkalmazása után befújni magadat.
  • A legtartósabb az illat azokon a területeken, ahol a bőrfelszínhez közel fut a verőér, pl. a csukló belső felülete, könyökhajlat, nyak a fül mögötti részen. 
  • A ruhaneműre fújt parfüm nyomot hagyhat, úgyhogy már csak ezért se a textilre, hanem a bőrödre fújd! Ott sokkal tartósabb lesz az illat.
  • Egy nagyobb kiszerelésű, drágább parfümöt érdemes hűvös és sötét helyen tárolni, hogy minőségét sokáig megtartsa (feltéve, hogy áttetsző üvegben van, nem fémflakonban vagy sötét színű üvegcsében).
  • Napozás előtt célszerű minden parfümöt lemosni és úgy napfürdőzni, mivel az erős napsugárzás hatására bizonyos alkotóanyagok csúnya elszíneződést okozhatnak a bőrödön!

2 megjegyzés:

Ó igen, a dörzsis trükköt már jóval korábbról ismertem, amikor drogériában nyomtam az ipart pár hónapig, a főnöknőm első számú szabályként lefektette: nehogy szétdörzsöljem a parfümöt a csuklómon, mert felforrósodnak majd összetörnek a parfümkristályok és teljesen más illata lesz a bőrrel érintkezve, mint egyébként lenne.
Zarában még nem mertem a parfüm-részleget alaposabban szemügyre venni, de már a csomagolása nagyon megtetszett amit mutattál :)
Pusza: Reni

Reni, szerintem nyugodtan nézd meg, meglepő módon nem találkoztam horror árakkal. :)

Megjegyzés küldése