2013. január 6.

Hajfestés mizéria

 
Ma ismét hajat festettem. Csalódtam...

Eddig is általában középbarna színt szerettem volna, néha ezt a márkát használtam, néha azt, mindig a drogériában vásároltam. Nem szoktam ebből nagy faxnit csinálni.

Már megszoktam, hogy mindegyik szín jóval sötétebb lesz a hajamon, mint általában, ezért volt már, hogy sötétszőke színű (!) festéket vettem és attól is totál sötétbarna lett a hajam. Ez azért fura, mert azt gondolnám, hogy ha a hajfestés előtti színem mondjuk éppen középbarna (mert már lekopott róla a festék) és rákenek egy világosabb árnyalatot, akkor max. nem történik semmi. Na de hogy még sötétebb is legyen???!!! Értitek ezt???


Ma a Schwarzkopf Palette Intensive Color Creme N4-es, világosbarna színét használtam.

Előzményként mutatom, milyen volt korábban a hajam. A mostani festés eredményt láthatjátok az utolsó 2 képen!

Előtte:
2012. június 10.

2012. július 30.

2012. augusztus 13.
Most: 

2013. január 06.

2013. január 06.
A hajam tehát, mint láthatjátok, nem hogy világosbarna nem lett, gyakorlatilag fekete színben pompázik! :((( Mondjuk a képek vakuval készültek, így a színek némileg mást mutatnak, de az előzőekben készült fotókat is direkt vakuval csináltam, így össze tudjátok hasonlítani, mennyit sötétedett...

Egyébként ezek a színek tökre tetszenének:








Ezeket a színeket szerintem csak fodrász tudná megcsinálni, lehet, hogy végül az lesz belőle...

Ugyanakkor továbbra sem értem, miért van ez, hogy mindenféle festéktől (középbarnától a barnáig) mindentől sötétbarna lesz a hajam? :((

22 megjegyzés:

Ugyanebből a típusú festékből választottam múltkor én is, rossz emlékeim vannak róla:( Ahogy te is, én is világosítani szerettem volna az eredendően sötétbarna hajkoronámon de nem jött össze.
Totál úgy vagyok ahogy te!Most is befestettem (palette-nek a habállagú festékével 850)valamivel világosabb lett, de még mindig nem az igazi de a barna árnyalataival én már nem is próbálkozom.. erre aranyszőke volt ráírva de szerencsére abszolút nem lettem szőke:)))

B Nixon, lehet, félreérthetően írtam, de nem akarom világosítani az eredeti színemet, csak azt szeretném, ha nem lenne sötétebb!!! Csak azt nem tudom, hogyan is lehetne ezt elérni... :S

Barátnőmnek is hasonló problémája volt, a sötétbarna haját szerette volna kivilágosítani. Rendszeresen én festettem neki, és mi úgy csináltuk, hogy a festékes dobozban található (általában 6%-os) színelőhívó helyett 12%-osat vettünk a fodrászboltban, és azzal kevertük be a festéket. Ja és minden egyes festésnél egyre világosabb színt használtunk, világosbarnával kezdtünk, a végén pedig már világosszőkét. Így most szép szőkésbarna lett a haja, olyasmi mint a 3. képen a csajnak.

Nekem a Palettétől hullott a hajam, amellett, hogy majdnem fekete lettem.
Később fodrász festette és melírozta, nah akkor szép lett a színe és tartós is volt. De a hajamat a Palette úgy tönkre vágta, hogy mostanában kezd helyre jönni, hogy a festés teljesen lenőtt. 2009 szeptemberében volt ez a festés, decemberben pedig a fodrász féle. És most van 3 éve, hogy nem érte a hajam ilyen dolog.
Most decemberben Loreal hajszínezőt vettem. Világosodott is a hajam, bár nem olyan nagyon sokkal. De nem hullik a hajam, és nem lesz lenövésem sem. Én azt mondom ez a legjobb módja. Palettét pedig sose többé semmiből nem veszek.

Dia, meg kell néznem, hány százalékos a színelőhívó ebben a cuccban, amit használtam. Mondjuk kicsit félek így kísérletezni, de tök jó, hogy barátnődnél így bevált! Lehet, mégis csak ki kéne próbálnom, hogy ismét a saját hajszínemnél legyek!

Hajnal, nekem más márkának a festékétől is totál sötét lesz a hajam. :( Akkor is, ha az épp aktuális színemnél világosabbat veszek. Nem értem... Világosítani nem akarom, csak elérni, hogy ne legyen sötétebb! Amikor a festék lekopik, eleve előjön a világosabb hajszínem, de minden festéskor "visszasötétedem", ezt utálom. :(
Egyébként nem szívesen festem, de sajnos őszülök és ezzel valamit kezdeni kell. :S

Ez a Color Cream egy gagyi festék, nem kellene spórolni ennyire a festéken, drogériás szinten is tudsz venni jobban, persze 1000Ft felett.
Az a helyzet h. drogériás festékből mindig 1-2árnyalattal világosabbat kell választani, mint amilyen színt akar az ember, mert eleve erősebb oxit raknak a dobozba h. mindenkinek befogja a haját még az ősz hajat is.
Olyan, mint a dobozon anyu ősz haján egyedül a Schwarzkopf Brillance festék... de annak nincs középbarna árnyalata... szép sötétebb barnái vannak, vöröse, fekete és világos szőkéje is... mi sötétebb barnára festettük vele.
Az utolsó képen lévő 2 hajszín fodrász nyelven még szőke, nem barna..., Lindsay képén pedig vöröses (legalábbis az én monitoromon).
Nem mindegy h. milyen oxi van a festékhez, ha 9-12%-os akkor nagyon megszívja a hajad és sötétebbre fogja be a festék, főleg ha sokáig rajta hagyod.
Nem tudom h. ősz hajszálak miatt festetsz-e, de ha nem, hagynod kellene a festéket és színezni kellene... azokhoz 3%-os oxi van max. és nem sötétítenek nagyon, kivéve ha direkt sötét színt veszel.
Ha fodrásszal egyszer befesteted a hajad és jó színre festi, elkéred a festék nevét/számát és mekérdezed hányas oxit kevert hozzá, majd veszel magadnak olyat otthonra a fodrászkellékesnél... (900-3500Ft-ig vannak a festékek és egy tubus bőven elég a hajadra, lenövéshez meg a fele se...). Ha van nálatok jó kellékes ahol fodrász az eladó, nem egy plázacica aki nem ért semmihez, akkor ő is tud neked ajánlani megfelelő színt és még azt is tudja hányas oxit vegyél hozzá.
Utóbbi megoldást ajánlom... .

Üdv.:

Viki

Viki, sajna vannak ősz hajszálaim és a sötétbarna hajban ez még jobban látszik! :S Az őszülés miatt választottam a festéket a színező helyett.
Egyébként én is direkt vettem jóval világosabb árnyalatot, mint a normál színem, de az is sötétebb lett mindig. :( A hatóidőt szigorúan betartom, ezzel nem hiszem, hogy gond lehetett volna.
Egyelőre én is azt hiszem, hogy fodrász lesz a megoldás, ahol remélem, elérhetem a kívánt színt és utána talán könnyebben boldogulok majd. Kérdés, hogy egy fodrásznál talán furán veszi ki magát, ha életemben először odamegyek (ismeretlenül), majd megkérdezem, pontosan mit és hogyan kell használni, mert otthon akarom festeni majd a hajam... :S

Ezt megszokták a fodrászok, sokan kérdezik. Megkérdezed melyik volt h. legközelebb ugyanolyan színűre tudja festeni vagy te otthon a lenövést ha nincs időd hozzá menni, vágatni úgyis hozzá jársz, nem fogja zokon venni, ha meg mégis akkor másik fodrászt kell keresni. Manapság jól tudják a fodrászok h. sokan azért festik otthon mert nem mindenki engedheti meg magának h. 1,5 havonta fodrásszal festesse.
De egy kellékesnél is ajánlanak neked festéket+oxit... és akkor biztos nem érzed h. kellemetlen lenne a helyzet (csak fodrász-eladó ajánlja, ne valaki jöttment ez a lényeg).
Én festettem anyu haját már fodrászfestékkel is meg drogériással is, ő már 90%-ban ősz és nincs idő rá h. beüljön egy szalonba... .
Szerinted nálad a nem megfeleő oxi miatt szívja meg jobban a hajad a festék és fogja be erősebb színre. Drogériás festékek dobozára nem mindig írják rá h. hányas van hozzá. Ha otthon fested a lenövésen hagyod a festéket 20percig, majd átkened az egészet a maradék festékkel és még 10 percig hagyod rajta. Sohase kend be vele az egész hajad azonnal, mert tönkrevágja.

Sezrinted=szerintem

Most festettem be ma este anyu haját is, jó lett... .
A kellékes még azért is szerencsésebb, mert sokféle festékből választhatsz 900Ft-3500Ft között, a fodrásznál meg max. 2 márkából választhatsz (de egy a jellemző) és ő jóval többet fog kérni magáért a festési folyamatért is+a festékért is, mint amennyiért vette.
Nekem elég furcsa hajszínem van, nem gondoltam h. létezik ilyen hajfestékben, de decemberben vágattam a hajamból... (nem tudom levágni magamnak) és a színminták között megleltem a fodrásznál, szóval létezik ilyen, lehet a te pontos hajszíned is kikeverhető.

Sajnos én is így jártam a legtöbb drogériás festékkel, hogy sötétebb lett a hajam tőle! Volt, hogy a világos szőke hajamat szerettem volna egy kicsit hamvasabb színűre festeni és barna lett a hajam!!! Azóta áttértem a hennára, mert nálam betelt a pohár és a szerelem azóta is tart! Ha gondolod kukkants be hozzám! :)

Én már annyit csalódtam a drogériás festékekben, főleg a Pallette-ben, hogy végképp rááltam a fodrászkellékesre. A legtöbb ilyen üzletben fodrász végzettségűek dolgoznak, tudnak tanácsot adni. Az árak sem eget rengetőek, 1700 körül van egy tubus Alfaparf festék, ami az egyik legjobb, és ha ügyes vagy, 2 festésre is elég.
Ha világosítani akarod azt, amit most a Pallette ilyen sötétre fogott, 2 lehetőség adódik: Fodrásszal helyrehozatod, ő valszeg hajradírral/szőkítőporral lekapja a rossz színt, majd újrafest. Ez roncsolja a hajat valamennyire. Viszont azt is érdemes tudni, hogy festék festéket nem világosít, így te otthon hiába használsz akár 12%-os oxit szőke festékkel, semmi nem fog látszani.
A másik, hogy ecetes vagy citromlés öblítést csinálsz a hajmosás végén, az talán szép lassan kikoptatja a festéket, és a következő festés pl. Alfaparffal meghozza a kívánt színt.
A legtöbb fodrászkellékes hajfesték megbízható, olyan színt adnak mint a mintatincsen, ha a megfelelő oxival kevered ki. A számozásuk egységes (a hamvas pl. mindegyik márkánál /1, az arany /3), így nehezebb mellényúlni, nincsenek idióta fantázianeveik, mint "jeges szavanna" meg hasonlók, amik ki tudja milyen színt takarnak... Szóval bátorság, szerintem érdemes váltani!

Az általad vágyott színek a fodrászkellékes márkáknál 8-as színmélységűek, ami hivatalosan sötétszőke kategória, az árnyalat pedig kb bézs/hamvas arany. Nekem most olyan a színem, mint Jessica Bielnek a képen, az LK (Lisap) márka 8/7, vagy az Alfaparf 8/31-es adja ki ezt a színt.
http://www.fodraszkellekek.hu/hajfestek
Itt sok márka színskáláját meg tudod nézni.

Névtelen: fodrászhoz se vágatni, se festetni, se szárítani nem járok. Vágni Anyum szokott belőle nagyon picit (mivel próbálom növeszteni), előzőleg meg az egyenesítést intézte fodrász. Persze ennek ellenére is meg lehetne kérdezni festéskor a festék pontos azonosítóját, hogy itthon tudjam használni. :) Meg tény, hogy hozzáértő fodrászkellékes is meg tudná oldani a problémát.

Hkroinna, köszi a tippet, de sajnos a henna nekem azért nem jön be, mert pont nem vöröses árnyalatot szeretnék, hanem barnát.
A blogodat meg fogom nézegetni különben! :)

Mogyoró színt válassz legközelebb vagy olyat aminek a száma 7-tel kezdődik,csak most meg nehogy az legyen,hogy a töve világosabb a végét meg ugye nem tudja felvilágosítani...
Nehéz dolog ez a hajfestés.

LittleMucli, így van, kemény dolog ez! :D Nagyobb bajunk mondjuk sose legyen ennél, de azért bosszantó tud lenni, na! :)

A Natural&easy festékei nagyon jók, nagyon sokfélét kipróbáltam már, a blogomon van is egy hajszínváltós bejegyzésem, szóval én erre a márkára esküszök :)

Mogyorót NE válassz, az pont vöröses lesz... .

Gabica, én is próbáltam már, de csak a feketét (hirtelen felindulás volt régen). A blogodat megnézem, hátha meghozod hozzá a kedvem ismét. Mármint a márkához! :)

Kedves Névtelen, még nincs eldöntve az új szín. Sajna nem jutottam még el fodrászkellékeshez, sem fodrászhoz... :S

Szia! Nekem az utóbbi két alkalommal a L'oreal Preference p10-es árnyalatával volt festve a hajam és nagyon szépen világosított a (festett) hajamon...nem olcsó,de legalább nem valami gagyi khm-t raksz a hajadra... (mivel világosító hatású egy picit száraznak tűnhet mosáskor a hajad,de alaposan be kell balzsamozni,masszírozgatni és jó lesz ;) )
Nóra

Megjegyzés küldése